سبك امپرسيونيسم كه با تاكيد برتاثيرنور بررنگ شكل گرفته ، هرچند تا اندازه اي ويژگي هاي واقع گرايانه را ازنقاشي دور كرده ، اما واقع گرايي در ايجاد فرم ، فضاسازي ، و رويدادهاي گنجانده شده دراثرهنري را باخود نگه داشته است . در كتاب انواع تصويرگري دركتاب هاي كودكان نوشته ي پاتريشيان سيان سيولو ، منتقد ادبيات كودكان، مي خوانيم : امپرسيونيست ها به رنگ ، روشني ، نور ، وظرافت تصاويراهميت مي دهند و دوست دارند ايده هايشان رابا استفاده از رنگ هاي از هم پاشيده بيان كنند. آنان اغلب نقطه ها و خط تيره هاي كوتاه رنگي را درفاصله هاي بسيارنزديك به كارمي گيرند وتصاوير آن ها برحالت مرتعش و لرزان چيزهاي زنده و غيره زنده تاكيددارد و با تركيب رنگ ها ، سايه هاي زنده و لرزاني به وجود مي آورند . درتصاوير امپرسيونيستي كتاب هاي كودكان ، بيننده به سرعت متوجه گونه جديدي ازهنر مي شود كه خالي ازتشريفات است و درآن نقش هايي با خطوط تفكيك يافته و جدا ، جدا تصويرمي شود . به نظر نمي رسد كه دراين سبك ، به خود اشياء توجهي شود ، بلكه تصويرگر آن ها را همان طور مي كشد كه حس شان مي كند . كاربرد سبك امپرسيونيسم در تصويرگري بيشتر به آن جهت براي كودكان شيرين و دلنشين است كه به استفاده از رنگ هاي خالص و كودكانه توجه مي كند . از سوي ديگر شكل واقعي از اشياء و پديده هاي طبيعت به گونه اي ساده تصوير مي شود . تاثير پذيري موريس سنداك از اثار مونه نقاش امپرسيونيست ، در تصويرگري كتاب آقاي خرگوش و هديه ي دوست داشتني با سايه هاي دل پذير آبي و سبز صورت گرفته .
تك فريم سبك امپرسيونيسم اثرليلارخشي قاضياني
144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0